facebook https://www.facebook.com/izyaninadhirahzamzam
twitter : http://twitter.com/nadhirahzamzam
@nadhirahzamzam

Monday, February 18, 2013



assalamualaikum..
sebenarnye tader something spesel pun nak tulis hari ni.. tader apape yang boleh di SHARE kan..
tapi bile merenung kembali kehidupan aku sepanjang 19 tahun 10 bulan dan beberapa hari aku dah hidup atas BUMI ILAHI ni.. sebenarnye dah macam2 benda dah kite alui,kite dapat,kite rugikan..
fikir2 balik layak ke aku jadi khalifah Allah?? sedangkan banyak suruhan Dia yang aku dah abaikan, larangan Dia aku x endahkan.. tapi naseb baik Dia masih sayangkan aku sebab tu aku masih diberi peluang untuk bernafas sampai hari ni..

dan disebabkan berfikir mengenai kehidupan aku ni jugak,baru aku sedar, sebelum ni aku x pernah bermimpi untuk menjadi seperti ape yang aku dah jadi hari ni.. senang cakap cite-cite aku x penah pun ade terselit untuk jadi NURSE.. kalau dulu time kecik2 berangan nak jadi doktor sebab nak jage abah bila abah mama sakit, tapi bila masuk sekolah menengah dah sematkan cita2 nak jadi cikgu dan sampai sekarang aku masih berangan untuk jadi seorang cikgu..
dan secara jujurnye,aku memang sangat2 JELES dengan my sis yang dah jadi cikgu dekat SABAH.. serius best je dengar dye citer sal student dye.. dan terfikir jugak.. lau aku jadi cikgu mesti gempak giler.. ngan student happening,bestnye.!!
tapi.. fikir2 balik,ade hikmahnye jugak aku belajar untuk jadi nurse..  ye la kan.. mak ayah kite tu bukan makin muda.. esok lusa akan tibe jugak masanye mereka memerlukan anak2 untuk jaga mereka plak.. dah dari kecik sampai besar dye duk jage kita.. tibe masa kite plak buat camtu.. dan bila seorang jururawat,xmampu menjaga ibu dan ayahnye, adalah satu situasi yang agak teruk bagi SEORANG JURURAWAT menurut aku.. maunye tak.. cerr fikir ikot logik.. selama NURSE tu berkhidmat sebagai nurse,da berapa ramai pesakit yang dye dah jage,tapi xkan la nak jaga ibu dan ayah je dye xmampu.. agak kejam la..
dan aku harap suatu hari nanti,bila masa tu tiba, aku akan rasa amat bangga bila aku boleh tunjuk kat mak abah aku yang tak sia2 dyorang hantar anak dye ni untuk jadi nurse.. INSYAALLAH..

No comments:

Post a Comment