facebook https://www.facebook.com/izyaninadhirahzamzam
twitter : http://twitter.com/nadhirahzamzam
@nadhirahzamzam

Monday, April 28, 2014

hakikat hidup


agak bersawang dah blog aku ni..
konon buzy kan.. padahal ntah pape je buat..
belajar?? rasanya aku bukan la jenis yang pulun blajar bagai nak rak.
keje?? practikel sem ni x de lah penat sa
ngat sampaikan langsung x sempat nak jenguk blog kan
ntah la.. menyibukkan diri dengan benda2 remeh kot..
lagipun sekarang ni wechat,wassap,twitter,beetalk semua nak
amik alih kan .
sampai tak sempat nak kejar.
kejap je semua application tu timbul..
dan kejap je manusia2 mudah terjebak
(same la aku pun)


sebenarnye ramai yang x sedar lagi
(aku pun kadang hanyut sama)
lalai dengan benda2 ni semua
padahal ni semua cara halus mereka2 tu nak bagi kita makin lalai,makin hanyut kejar kemajuan dunia yang sampai bila2 takkan habis sampaikan dunia dah hampir tamat pun kita masih x sedar..
terlalu banyak dah Allah tunjukkan tanda2 kiamat tu makin hampir..
tapi,yang sedar akan hakikat dunia yang sebenar tu tak ramai.

Allah..

aku sendiri pun terlalu lalai,jahil..
sering terikut-ikut
sedangkan aku tahu amalan aku tu terlalu sikit untuk melayakkan aku masuk ke syurga..
dan aku tak pasti layak ke aku???

Allahuakhbar..

imbas kembali masa2 silam. jahil amat aku..
malah sekarang pun masih banyak aku tak tahu..
terlalu banyak lagi aku kena belajar..
merangkak mencari "kebenaran" yang sebenar-benar tu..
mampu ke aku??
InshaAllah.. cuba lah kan
kalau cakap je x mampu ubah apa2.
istiqamah tu penting..

sebab tu,pesan untuk diri ssndiri jangan terlalu lalai..
jangan terlalu mudah ikut nafsu.
dan pesan untuk sahabat,
tegur aku andai aku leka.
ingatkan aku andai aku lupa.

inshaAllah..


No comments:

Post a Comment