facebook https://www.facebook.com/izyaninadhirahzamzam
twitter : http://twitter.com/nadhirahzamzam
@nadhirahzamzam

Wednesday, February 5, 2014

newyear

                                     sweet stalker..
nice word untuk aku jadikan point nape aku na update blog kali ni..
agak lame tak update. dan sebenarnya memang aku da ase malas nak update..
tapi disebabkan ade "sweet stalker" yang stalk tweet dan blog aku baru2 ni sampaikan terjadinye perselisihan faham antara aku dan dia,so aku try konon2 update la hari..

well,sedar x sedar dah tahun 2014.. bermakna umur aku pun makin meningkat.. (suka sangat mention umur makin meningkat) dan bermakna ni juga merupakan tahun last aku memegang title "PELAJAR JURURAWAT"..
how i wish mase tu boleh berlalu dengan pantas so that aku TAK perlu nak hadap masa2 yang menyeksakan jadi student ni.. Tapi tu lah kan,hakikat sebenar yang aku memang takkan mampu ubah yang sememangnya aku kena jadi student dalam masa 3 tahun ni. DaH namanya takdir. nak ke tak nak kena gak hadapi kan.. mana nak tahu satu hari nanti ape yang aku tak suka selama ni akan jadi benda yang aku paling suka..

Dan disebabkan aku dah final year,so berubahlah colour pip dekat bahu aku ni kan..
Final year ni dah pakai pip merah la.. hahaha (gelak jahat) .. Dan merah bermakna dah mula nampak la aura2 seniority tu.. (tapi aku still lagi tergolong dalam senior yang sopan *kot)

sejujurnya jadi senior ni lagi tak best.. SEBAB?? sebabnya makin senior makin banyak tanggungjawab yang kena pikul,makin banyak beban dan semestinya makin tinggi persepsi orang pada kita terutamanya kalau masuk wad waktu praktikal nanti.. Ye la,dah senior kan mesti banyak benda yang kita dah tau walaupun kadang kala benda tu kita tak tahu tapi orang mesti expect kita untuk tahu memandangkan kita senior.. Am i right??
Benda ni la yang aku paling tak suka,sebab confirm bila masuk wad,apa-apa kesalahan yang dilakukan mesti dan amat-amat pasti kami yang senior ni dulu akan kena walaupun tu bukan salah kami.. OH MY.. susahnya. Kalau boleh aku lagi prefer jadi junior daripada jadi senior. Susah wa cakap lu..

DAN... bila dah masuk final year ni confirm kita akan sentiasa fikirkan hala tuju kita lepas qualified ni..
Confirm la akan jadi staffnurse,tapi yang menjadi persoalannya kat mana aku akan di'posting'kan,macam mana agaknya pengurusan dekat sana dan paling aku takut how will i do to my patient. Kalau sekarang ni tak apa lah kan sebab student lagi,kalau tak tau pun orang tak amik kesah sangat sebab still belajar,tapi bila dah kerja kalau tak tau jugak ape function jadi staffnurse kan. Macam takde guna je.
Silap step,silap teknik mau melayang nyawa patient.. TAKUTNYA.!!
Hope la takda apa-apa yang teruk jadi.

Ahaks,macam dah panjang sangat aku merapu ni. Dah patot stop dulu rasanya ni.
BUBBYE.. Anyonghasaeyo..


No comments:

Post a Comment