facebook https://www.facebook.com/izyaninadhirahzamzam
twitter : http://twitter.com/nadhirahzamzam
@nadhirahzamzam

Thursday, July 19, 2012

buat calon suamiku

assalamualaikum....

wahai calon suamiku tercinta...

apa khabar mu disaat ini??? apa khabar imanmu itu???  Sudahkah air wudhu menyegarkan kembali ingatanmu? atas amanah yang saat ini tengah kau genggam..??


calon suami tersayang...
sejujurnya aku sendiri tidak mengetahui dimana dirimu disaat ini,apa yang sedang kau lakukan,

namun aku berharap apa jua yang dilaksanakan olehmu disertakan dengan niat yang ikhlas serta niat yang betul...


calon suamiku....
boleh tak saya nak gunakan saya awak je...nampak lagi mesra kan...
awak,..sudah bersediakah awak untuk memperisterikan saya???
mungkin kita tak saling mengenali dan saling mencintai...
kita boleh kenal lagi rapat bila dah kawin nanti kan...
cinta,
bila kita jatuh cinta nanti,saya harap biar la cinta itu hadir tika kita sudah bersedia ke alam perkahwinan,bukan takat cinta pegang-pegang tangan,jalan berdua-duaan,saya taknak nanti,bila kita dah bercinta,kita hanya fikirkan asmara saja,asyik nak beromen,saya taknak semua tu,saya nak kita terus fikir kehadapan...

lagipun saya yakin awak mesti nak cari calon isteri yang mampu bahagiakan awak,yang masih suci.macam orang lain...bukannya calon isteri yang dah diambil orang hak yang sepatutnya jadi milik awak tu kan...

so saya akan cuba sedaya upaya untuk jaga diri saya semampu mungkin...tapi awak pun kena la jaga jugak dan elakkan diri awak dari buat perkara yang bukan2..
saya pun nak calon suami saya tu orang yang elok budi pekertinya...


Sebab tu saya kata,sudah bersediakah kita untuk berumah tangga?

Bukan apa awak,bila kita dah bersedia nanti,insyaAllah rumahtangga kita akan bahagia

Untuk pengetahuan awak,saya sedang mempersiapkan diri saya,saya sentiasa bertanya pendapat pada orang yang lebih tua dari saya,membaca bahan-bahan ilmiah,saya sedang mencari diri saya sendiri awak,saya sedang memantapkan diri saya dengan ilmu agama,insyaAllah ilmu itu akan membantu awak membimbing saya dan anak-anak kita,saya dah tak macam dulu awak,lepak sana sini,berkawan dengan sembarangan orang,insyaAllah saya harap sangat saya kekal begini,semoga saya istiqomah,saya pun berharap sangat awak juga sedang bersedia.

awak,saya bukanlah pandai sangat memasak ni...setakat masakan yang simple2 tu saya boleh lagi cincai2,tapi lau awak nak makan stik2,spageti semua tu memang saya x mampu la...saya bukanlah pandai masak macam  dalam masterchef tu,sekadar nak alas perut kita tu boleh la...tapi awak jangan risau,saya akan belajar lagi dari mak saya bermula sekarang...supaya nanti awak x akan kecewa dengan saya dan paling penting awak x akan bermurah hati nak carikan pembantu untuk saya (isteri muda)....


calon suamiku tercinta...

awak,saya ni banyak kekurangannye...tapi sekiranya awak mampu menerima saya dan melengkapkan kekurangan saya tu dengan segala kelebihan yang awak miliki pun dah cukup untuk buat saya rasa hidup saya dah sempurna sekiranya memilih awak sebagai suami saya...

awak...
saya x de harta tau...saya pun x cantik...apatah lagi nak dibanggakan...
saya x punye apa-apa pun yang boleh awak banggakan...
namun saya berharap awak x kesah semua tu
lagipun itu semua hanya pinjaman sewaktu di dunia je...



calon suamiku....
awak,
saya ni suka shopping tau,saya suke melancong,saya suka merajuk,saya suka marah orang,saya pun suka merajuk...
saya suka cari salah awak dan merajuk agak awak rase bersalah dan pujuk saya...

tapi x perlu lah awak bawak saya pergi jeju island ke,paris ke,phuket skali pun semata-mata nak pujuk saya....

cukup la sekadar awak belikan saya bunga ke,tolong saya buat kerja ke,xpun candle light dinner..*demand sket...hahaha....
tapi kalau awak nak bawak jugak pun saya terima je...lagi saya suke...
hehehehehe.....
awak,ustaz saya pernah cakap dulu,harta suami harta isteri jugak tapi harta isteri tetap harta isteri...
so,x salah kan saya mintak awak keluarkan sikit duit awak untuk saya...cukup lah sekadar beli barang keperluan kita...
saya x mintak banyak...tapi saya menadah dulang besar je kalau awak nak bagi lebih pun...boleh saya simpan buat beli barang2 saya nanti....
boleh je kan awak??? hehehe


calon suamiku,
saya tahu awak mmpunyai ramai peminat.... hehehe.... tp jgn bimbang kerana saya percaya semua ketentuan Allah ada hikmahnya... sebagaimana nabi Yusuf.... walaupun ramai yang meminatinya kerana kekacakan, dan kecerdikan yg dimilikinya namun cinta Zulaikha tetap untuk Yusuf..... awak,saya bukan lah mengharapkan kemewahan menghiasi hidup saya, yang saya impikan adalah kesederhanaan dlm hdup, dan keredhaan dari yang Maha Esa... sayang,saya tidak sehebat Siti Hajar dan setianya Zulaikha, byk kkurangan yg wujud dlm diri ini, saya harap awak sudi bersama saya dan terima kekurangan saya ni..

Bakal Suamiku,
saya akan cuba sedaya upaya untuk mnjadi isteri yang solehah untuk awak, mnjadi penyejuk mata awak, penawar hati awak, mnjadi isteri, sahabat, dan membantu awak di setiap permasalahan yang dihadapi.... 

saya harap awak sudi tolong saya lakukan kerja2 seharian dkat rumah nanti, jgn isau sy bleh mnolong (tolong tengok je la), membntu menjaga baby ke (da penat bwa baby 9 bulan... hehehe) , membantu sidai baju ke... (baju kn sma2 pakai skali skala mmbntu apa slahnya)... , sma2 kta aturkn kehidupan kita dan bina keluarga bahagia.... yela klau nk diharapkan sy seorang memang tak cukup tgn...(sebab tgn ade dua) apalah slahnya kiranya dikau membantu meringankn kerja sy... hihihi.... saling membantu kan amalan mulia..... hihihi..

Sekiranya nnti ada permasalahan antara kita, sy hrpkn kita akn dpt berbncg dri hati ke hati.... selesaikn permasalhan tnpa ada cmpur tgn org lain... jgn la sllu mendiamkan sja mslh... berkongsi maslah dpt mngurangkn skit hti.... sekurang2nya ilang ckit rasa skit ati tu....... 

awak...
ketahuilah...saya sekarang sedang cuba perbaiki diri saya ni seberapa mampu saya untuk jadi yang sempurna di mata awak...

saya harap awak bersabar dan cuba untuk terima diri saya seadanya..
cari lah saya sementa awak mampu..
saya pun teringin jugak nak lihat wajah calon suami saya ni...


Akhirkata, Salam sayang untuk Bakal Suamiku, Smoga kita cpat dpertemukan Jodoh, dan di Ijabkabulkan.... Aminn......   
                                                                                                                                                 









2 comments: