facebook https://www.facebook.com/izyaninadhirahzamzam
twitter : http://twitter.com/nadhirahzamzam
@nadhirahzamzam

Thursday, May 29, 2014

lalainya kita



Assalamualaikum..
salam jumaat..
hari yang sentiasa indah..
dan seharusnya kita patot bersyukur sebab masih mampu bernafas hari ni dan masih diberi peluang hidup dibumi-Nya ni kan..
sebab bila tiba hari jumaat je mesti hati jadi risau,gelisah,takut
takut andai itu jumaat terakhir kita dibumi ni..

sahabat,apa khabar imanmu hari ni??
dah top up ke belum??
al kahfi?? dah baca ke belum??
dunia dah hampir2 tamat dah pun..
apa kata kita sama2 baca al kahfi, perkuatkan iman kita,inshaAllah cuba amalkan baca sentiasa untuk elak fitnah dajjal..
bukan al kahfi je,surah lain pun rajin2kan baca jugak..
sekadar peringatan untuk diri sendiri gak sebenarnya..

terbaca dalam satu laman sosial ni tadi..

“kalaulah Al-Quran mampu berbicara,ia akan berkata ‘waktu kau masih anak-anak kau bagai teman sejatiku,denan wudhu kau sentuh aku,dalam keadaan bangga kau pegang aku,kau baca aku dengan lirih dan keras,tapi sekarang kau dah dewasa,nampaknya kau sudah tidak berminat kepadaku,apakah aku bacaan yang usang? yang tinggal sejarah? sekarang kau simpan aku dengan rapi,kau biarkan aku sendiri,aku menjadi kusam dalam almari,berlapis debu,dimakan kutu. aku mohon,peganglah aku. Bacalah aku setiap hari. Kerana aku menjadi penerangmu di dalam kubur nanti.."

Allah,sayunye hati bila baca.. sungguh.. memang aku selalu lalai sebelum ni.. abaikan kalam cinta Allah ni,jarang sangat aku sentuh, inshaAllah lepas ni rajinkan diri baca quran lagi..


No comments:

Post a Comment